.

Sverige är inte bra för mig.
Jag vill ha klart vatten, varma vindar, stränder och exotiska hus. Uteserveringar med utomlandsläsk och resturang med rätter man aldrig skulle vågat smaka i Sverige. 
Jag vill bo på ett tillfälligt ställe, i en resväska. Jag vill ha packat enbart det nödvändigaste. Jag behöver inget annat i hela världen. Jag behöver bara världen. Friheten som leker där ute. 
Där ute älskar jag mig själv. Jag är mig själv. Jag strosar runt för mig själv, sjunger några toner, fotograferar saker jag tyker om och formulerar känslor i ord. Känslor som inte existerar i Sverige. I världen där utanför spelar de lyckliga känslorna exakt lika stor roll som de sårade. Jag trivs så jävla bra. Skiter i alla där hemma. I mina saker, mitt rum, mina vänner. Jag är inte i behov av dem. 
 
Men nu är jag hemma. Och behövande. Men det är mycket som har förändrats. Timmarna består av väntan. Vem ska höra av sig? Vad ska jag säga? Hur ska jag göra? Alla beslut och livsavgörande val. 
Jag tycker inte det är skönt att vara hemma, för detta är inte hem för mig. Jag är mitt eget hem. Jag trivs att leva i min resväska och vara redo för nya äventyr. 
Men ändå. Här är jag Sverige. Välkomna mig tillbaka. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0