Stå upp för sig

Jag önskar att alla människor i min närhet skulle finna lite styrka att stå upp för sig själva.
För tillfället är det massor av folk som lever med nära vänner, partners och familjemedlemmar de inte ens tycker om. Men istället för att höja rösten och börja kommunicera om vad problemet är och varför folk beter sig som de gör låter de bara allt fortsätta.
Varför fortsäter man låta sig bli trampad på? Varför håller man inne sin frustration samtidigt som man ler mot personen? Varför går man och berättar för andra kompisar om hur dåligt man mår av denna specifika person utan att säga till den en gång för alla att den faktiskt beter sig som en skit?
Jag kan inte förstå dessa saker, och jag orkar inte att de mår dåligt. Om de utsätter sig för en offerposition måste de lära sig att stå upp för sig själva. Vem fan ska annars göra det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0